Tester akumulatorów T600N

1,853.00  (z VAT)

WSTECZ

Tester T-600N

Tester T-600N przeznaczony jest do badania parametrów obciążeniowych ( rezystancyjnych ) akumulatorów ołowiowych, zwłaszcza rozruchowych o napięciu znamionowym 12 V oraz 24 V i pojemności od 30 do 250 Ah. Badanie akumulatora polega na pomiarze napięcia jałowego ( bez obciążenia ) oraz napięcia pracy pod wybranym obciążeniem.

Przyrząd umożliwia zadawanie obciążeń w trzech zakresach: 200, 400 lub 600A.. Wyboru zakresu obciążenia prądowego dokonuje się zaciskami laboratoryjnymi.

Tester jest wyposażony w układ załączania obciążenia, który zapobiega iskrzeniu na końcówkach biegunowych badanego akumulatora. Dodatnim zaciskiem pomiarowym jest grot wbudowany w przedniej części korpusu testera, a ujemnym przewód pomiarowy zakończony zaciskiem krokodylowym.

Przyrząd posiada zwartą konstrukcję pozwalającą na obciążanie prądem do 600A przez czas pomiaru do 15 sekund.

Rezystory mocy są bezpiecznie osłonięte pokrywą ze stali nierdzewnej, zapobiegającą ewentualnymi oparzeniami użytkownika lub innymi szkodami wynikającymi z rozgrzewania się rezystorów mocy podczas pomiaru.

Ręczny tester przeznaczony do szybkiego badania akumulatorów rozruchowych:

 

– pomiar napięcia spoczynkowego

– obciążenie od 200 do 600A

– cyfrowy odczyt napięcia na wyświetlaczu LCD 3,5 cyfry

– ergonomiczny kształt

– konstrukcja przeznaczona do trudnych warunków pracy

– zasilanie pochodzi bezpośredni z badanego akumulatora. Minimalna wartość napięcia wynosi 2.5 V.

– prawidłowość podłączenia testera wskazuje dwukolorowa dioda LED. Zielona barwa oznacza, że tester jest podłączony prawidłowo, czerwona – że nie.

 

Dane Techniczne:

 

– Wyświetlanie napięcia akumulatora

 

– Napięcie znamionowe: 12 V lub 24 V

– Zakres woltomierza: 30 V

– Rozdzielczość: 0,01V

– Dokładność woltomierza: 2 %

 

Rezystancja rezystora mocy  3 x 0.06 ohm

– Znamionowy prąd obciążenia:

   I zakres: max 200A

   II zakres: max 400A

  III zakres: max 600A

 

– Dopuszczalny czas pomiaru: 15 sekund

– Wymiary: 260 × 90 × 190 mm

– Waga: 1,65kg

 

 

Waga 1.65 kg
Wymiary 260 × 90 × 190 mm
Znamionowy prąd obciążenia I

zakres: max 200A

Znamionowy prąd obciążenia II

zakres: max 400A

Znamionowy prąd obciążenia III

zakres: max 600A

Zakres woltomierza

30 V

Dopuszczalny czas pomiaru

15 sekund

  • OPIS DZIAŁANIA PROSTOWNIKA Z MIKROPROCESOREM (oprogramowanie w wersji 7.0)

 

Prostownik ze sterownikiem mikroprocesorowym z procesorem z 10-bitowym
przetwornikiem AC (analogowo-cyfrowym).

Dzięki zastosowaniu sterownika mikroprocesorowego wraz z unikatowym, oryginalnym, samoadaptacyjnym programem ładowania akumulatora uzyskano szereg właściwości eksploatacyjnych dotychczas zupełnie nieosiągalnych w prostownikach tradycyjnych, standardowych, bez “elektroniki” między innymi dzięki: (Uwaga: parametry podano dla akumulatorów 12 V, dla akumulatorów 24 V – należy je pomnożyć przez 2.)

 

1. – możliwość bezpiecznego ładowania akumulatora bez konieczności jego odłączania od instalacji elektrycznej samochodu, dzięki następującym rozwiązaniom:

  • po wykryciu akumulatora prostownik włącza ładowanie z opóźnieniem 2 sekund
  • stabilizacji napięcia ładowania na wartości albo 15.8 albo 14.5 V – wybierane przełącznikiem
  • odłączenie prostownika może nastąpić przy zgaszonej diodzie “Ładowanie” lub tradycyjnie poprzez
  • odłączenie prostownika od sieci 230 V, w obu przypadkach nie występują przepięcia, najbardziej groźne zjawisko dla instalacji elektrycznej samochodu,

2. – możliwość ładowania wszystkich typów akumulatorów, rodzaj akumulatora wybiera się przełącznikiem “Ca/Gel”

  • poz. Ca – akumulatory wapniowe Ca, otwarte (z koreczkami), standardowe,
  • poz. Gel – akumulatory żelowe Gel, AGM, VRLA, zamknięte (bez koreczków), bezobsługowe, tryb pracy buforowej. Ten sam przełącznik służy jednocześnie do przełączania trybu pracy ładowanie szybkie (“Cyclic”) i ładowanie podtrzymujące (“Standby”)

3.  – automatycznemu resetowi: w przypadku zaniku napięcia sieci 230 V prostownik nie traci ustawionych parametrów – po powrocie napięcia prostownik podejmuje działanie od punktu zaniku.

4. – automatycznym testom akumulatora – prostownik kontroluje przyrost napięcia akumulatora w czasie. Jeśli napięcie to nie wzrasta, prostownik poprzez migotanie diody „ŁADOWANIE” sygnalizuje możliwość uszkodzenia akumulatora, ładowanie trwa nadal.

5.  – stabilizacji napięcia ładowania:

  • poz. Ca – 15.8 V, tylko ta wartość zabezpiecza akumulatory przed zjawiskiem zasiarczenia cel,
  • poz. Gel – 14.5 V, zabezpiecza akumulatory żelowe przed utratą pojemności (zamianą elektrolitu w wodę),

ponadto cecha ta pozwala na ładowanie akumulatorów o mniejszej pojemności prostownikiem przeznaczonym nominalnie dla akumulatorów o większej pojemności, poprzez automatyczne ograniczenie aktualnej wartości prądu ładowania z chwilą wykrycia faktu osiągnięcia napięcia stabilizacji, oraz uniezależnia parametry ładowania od zmian wartości napięcia sieci energetycznej 230 V,

6. – stabilizacji ładowania prądu: sterownik ogranicza prąd ładowania do wartości ustawionej fabrycznie, zgodnie z deklarowanymi parametrami prostownika, co pozwala na bezpieczne ładowanie akumulatorów o pojemności większej od optymalnej dla danego typu prostownika, przy czym należy liczyć się jedynie z wydłużeniem czasu ładowania,

7. – soft-start prądu ładowania, czyli stopniowe narastanie prądu ładowania, co przy bardzo rozładowanych akumulatorach zabezpiecza przed wypadaniem warstw pasty ołowiowej – masy czynnej z kratek,

8. – automatycznemu odsiarczaniu akumulatora, zastosowany sposób ładowania – ładowanie pulsacyjne, cykliczne – powoduje automatyczne odsiarczanie ogniw, skuteczne zwłaszcza w zakresie niskich (od 2 do 10.5 V) napięć akumulatora,

9. – automatycznemu odłączaniu ładowania po wykryciu rzeczywistego stanu końca ładowania (100 % pojemności), czyli wówczas, kiedy napięcie na akumulatorze nie wzrasta mimo ładowania,

10. – automatycznemu restartowi – ponowne włączenie ładowania, po wykryciu spadku napięcia na ładowanym akumulatorze do wartości 13.2 V,

11. – automatycznej regulacji ładowania prądu podczas stabilizacji napięcia akumulatora, sterownik zmniejsza prąd ładowania tak, aby nie przekroczyć stabilizowanej wartości napięcia, 15.8 V („Ca”) albo 14.5 V („Gel”),

12. – zabezpieczeniu termicznemu 3-progowe 2-punktowe: tyrystory i transformator sieciowy, dokładność regulacji 1 °C,

13. – wymuszonemu chłodzeniu prostownika poprzez zastosowanie wentylatora, co pozwala na zwiększenie maksymalnej wartości prądu ładowania a tym samym skrócenie czasu ładowania akumulatora,

14. – odporności na zwarcia krokodylków i zamianę polaryzacji – prostownik nie iskrzy przy zwieraniu krokodylków,

15. – realizacji pracy buforowej – nie trzeba odłączać prostownika od akumulatora bezpośrednio po zakończeniu ładowania – prostownik podłączony do akumulatora stale mierzy napięcie na jego zaciskach i automatycznie wyłącza a po stwierdzeniu spadku napięcia ponownie włącza proces ładowania,

16.  – całkowitej autonomiczności pracy – po podłączeniu do akumulatora nie trzeba ustawiać żadnych parametrów pracy, wszystko odbywa się automatycznie (działanie w trybie „podłącz i zapomnij”),

17.  – prostoty obsługi oraz czytelną sygnalizację stanu pracy prostownika. 

Prostowniki umieszczone są w estetycznych obudowach metalowych malowanych proszkowo. W obudowy wmontowany jest zestaw 4 diod świecących (LED) informujących o stanie pracy prostownika. Do przyłączenia prostownika do sieci prądu przemiennego służy przewód sieciowy o długości 1.5 – 2 m, a do przyłączenia akumulatora – dwa przewody o długości 1.5 zakończone zaciskami “krokodylkowymi”.